Min lillasyster har blivit mamma! <3

Det är helt sjukt. Jag har nog inte riktigt fattat det än. En liten Liam har äntligen kommit till världen. Han är så söt, min systerson. Längtar så tills jag få gosa med honom. Så Fija & Stass, på måndag när vi kommer så kommer ni inte att få tillbaka honom förän vi åker. Och han behöver matas då förstås ... & byta bajsblöjor ... & när han skriker. :D Haha, skämt å sido. Undrar hur Lukas kommer reagera, bra tror jag.

Grattis till Er båda, honom har ni gjort bra.

Har sovit sjukt dåligt. Legat och tänkt på Fija & hennes lilla familj. Tänkt på massa saker. Tror jag titta på klockan 02.30, då vakna Lukas. Efter det måste jag väl ha somnat. Sen vakna jag av att Diesel ville ut vid 05.00, Daniels klocka larma typ 3 ggr f r om 05.30, han kom in i sovrummet och slet i garderober vid 06.00 (Behöver jag säga att jag var mindre glad då?) sen var vi tvungna att gå upp strax innan 07.00. Jag var iväg på utvecklingssamtal med en utav Lukas fröknar. Dom hade inget negativt att säga, kändes skönt. Det som skulle kunna vara negativt är väl att han är lite för våghalsig i jämförelse till sin klumpighet, men annars så var det inte. Jag menar, han är extremt klantig & klumpig så. Får hoppas det växer bort snart. :P Jo, sen så sa hon att han tar det han vill ha, även om någon annan har den saken. Men då är dom med och säger till honom. Det är bra tycker jag. Det kör vi med här hemma också. Har vi något han vill ha så får han vänta tills vi inte har den längre. Väldigt viktigt med sånt tycker jag. Hon sa att Lukas har ett ordföråd som är utav dess like. Han pratar kanske inga meningar som de andra mindre barnen, men han kan många många fler ord än vad dom kan. Det kändes ju skönt att höra iaf. För övrigt så berätta hon bara lite om hans matvanor, vad dom gör på dagis så att dom får lära sig saker m.m. I det stora hela så var det ett väldigt positivt samtal. Dom sa också att han är väldigt omtyckt av det flesta och att han är en väldigt rar & gullig liten kille. Kul & höra att man har gjort något bra iaf. ;) Kändes ju lite skrytigt det här kanske. Men så är inte fallet, jag är bara stolt! Stolt över att jag för en gångs skull lyckats att göra något bra.

Nehe, om man kanske skulle ta sig en tupplur innan Lukas ska hämtas på dagis. Vore ju rätt skönt.

Byebye

Kommentarer
Postat av: Madd1sh

Du har all rätt i världen att vara stolt. Och att berätta om ditt barns framsteg, är inte att skryta! :)



Jag hejar på Lukas. Han är SÅ duktig :D

2010-04-29 @ 11:44:44
URL: http://attlevatillsammans.blogg.se/
Postat av: Carro

Så roligt med bebisar =)

2010-04-30 @ 17:38:12
URL: http://mammasbusar.blogg.se/
Postat av: Madd1sh

JA!



Körskoleläraren och jag har satt ett mål att jag ska vara färdig till sommaren. Men jag vet inte om vi ska vara så optimistiska. Jag menar, man måste ha tid (och barnvakt) till att övningsköra. Men jag HOPPAS på att det blir till sommaren iaf.

Senaste-målet är uppsatt i Augusti ungefär. Vilket fall blir det i år! :)



Hur är det med er? Kramis

2010-05-04 @ 12:50:44
URL: http://attlevatillsammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0