2 månader sen

Det här med att blogga har jag tappat helt. Jag har verkligen inte tid. Eller lust. Jag jobbar för mycket för att orka med det här. När jag väl är ledig vill jag mysa och busa med mina hjärtan ute i solen. <3

Jag är verkligen megatrött idag. Jag börjar inte förän 11 och jobbar till 20.20 ikväll. Lite halvjobbigt pass sådär,  men det ska nog gå fort. Jobbar något liknande imorron. Iaf, bestämde mig för att gå upp med Lukas idag även fast jag kunde ha fått sovmorgon efter att ha gått upp supertidigt i en vecka nu. Men jag ville ha lite morgonmys med Lukas innan jag åker och jobbar. Just nu ligger han och tittar på "Bompan" som han så fint uttrycker ett tecknat program. Han är verkligen helt inne i Tvn. Han har ju aldrig riktigt gillat att titta på Tv, men nu så. Rätt så skönt ändå, för han kopplar verkligen av. Dom ggr han tittar på Tv är mest på kvällarna och en liten stund på morgonen.

Daniel är just nu hemma och är föräldraledig med Lukas. Lite avundsjuk är jag allt. Jag stormtrivs på mitt jobb (kan man ha underbarare arbetskamrater?!) men det är klart jag blir lite avundsjuk på att dom får mysa & busa så mycket. Brukar ringa Daniel på rasterna och prata med Lukas. Det gör väl kanske inte saknaden bättre, men då får jag höra deras röster iaf.

Här hemma håller vi på med blöjavänjning. Måste väl säga att det gått/går över förväntan. Han använder varken sån där lite sits eller potta, utan han sitter och håller i sig själv på toaletten. Rätt så skönt ändå, men det hade varit skönt om han hade tyckt om att gå på pottan också för den kan man ju ta med sig om man ska åka längre sträckor. Vi har börjat att åka kortare sträcka utan att han har blöja på sig. Det funkar riktigt bra, så länge han inte har kalsonger på sig. Då kissar han på sig hela tiden. Så han får köra utan i sina shorts. Ha säger till hela tiden när han ska kissa eller bajsa. Visst händer det olyckor, som igår när han var fullt upptagen med att förklara för pappa hur mätt han var och faktiskt inte ville ha mer mat. Då hann han inte iväg till toan. Men men, det gör inget. För det händer kanske en liten olycka MAX 1 gång om dagen. Så med tanke på att han går och kissar sisådär 20 ggr på en dag på toaletten så är det rätt bra. ;) Han har inte riktigt förstått det där med att han kan hålla sig och att man inte behöver gå och kissa så fort man känner att man är det minsta kissnödig. Men det är ju bättre att han går för ofta än för sällan.

Lukas pratande går helt okej framåt. Han kommer med nya ord varje dag. Nu är det bara de där längre meningarna som fattas. Det har inte riktigt kommit än. Han kör med 2 ordmeningar och några 3 ordmeningar, men inte så många. Men men, det kommer väl det med.

Åh, idag försvinner första kattungen. Det ska bli såååååååå skönt!!! Jag är så himla trött på dom. Dom har förstört så himla mycket i vårt hem så det är inte sant. Soffan ser rent ut sagt för jävlig ut. Det fattas en stor bit tapet på vardagsrumsväggen (ca 1 cm x 2cm, men ändå). Det luktar för jävligt här hemma. För det är fan inte lätt att hålla reda i kattlådan när det är 5 st som går där i. Så idag blir vi av med en och så åker en på onsdag. Den sista blir vi av med i början på nästa vecka. När den sista har åkt så ska det till att storstädas här hemma. Jag vill inte ens tänka på hur det ser ut under soffan. :S

I helgen som kommer så åker vi på en liten minisemester. Vi ska upp till Daniels föräldrars husvagn. Dom har lånat en mindre husvagn som vi ska sova i. Mys! På måndagen, innan vi åker hem, så ska vi åka till Leksand Vattenland. Det ska bli riktigt kul faktiskt. Får hoppas Lukas tycker det också. Daniels syster med familj ska ev. med dit. Hoppas det, det är ju lite roligare om man är fler.

Nää, nu ska jag mysa lite mer med Lukas innan jag måste göra mig reda för jobbet.

Bjuder på ett par bilder!

                   

                   

Lukas 2årsdag som firades i 2 omgångar.

                   

Nu orkar jag inte ladda upp fler, tar sång himla tid.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0