Arbetsintervju

Har inge lust alls, men jag måste. Det är inte ett jobb jag vill ha ens, jag sökte bara det för att jag måste. Detta jobb gäller en deltidstjänst på McDonalds Brändåsen i sommar. Jag menar, jag har ju redan sommarjobb. Jag är hellre på Ikea än där. Dels för att det är lättare att ta sig dit och dels för att det är mer timmar och bättre betalt. Men men, bara att åka dit och så glad ut!

Det händer inte så mycket annars. Livet rullar på i vanlig ordning. Lukas håller på att bli sjuk, IGEN. Inget ovanligt dock. Han har fått hosta igen, hoppas det stannar vid det bara. Han har börjat prata något så fruktansvärt mycket. Han gör så verkligen förstodd. Så skönt att han äntligen kan säga vad han vill. På dagis går det kanon. Han vill inte gå därifrån när man ska hämta honom. En så länge -peppar, peppar, ta i trä- så har han inte varit ledsen en enda gång när jag har lämnat honom. Vet inte hur jag skulle klara att lämna honom där helt hysterisk. Men det kan ju vända det också. Äter som en häst gör han. Förstår inte var han stoppar allt. Han är smal som attan! Ingen midja, ingen rumpa. Lite lite hull runt låren, men annars inget. Bra ämnesomsättning tror jag, precis som pappa sin. Vi har börjat cykla lite smått till dagis också. En stor favorit hos Lukas.

Igår fick vi äntligen upp en kökslampa. Vi har ju bara bott här i 3 år (OJ, shiiit, känns inte som så länge!). Vi ställde bordet och stolarna annorlunda också. Blev som ett helt annat kök. Jättemysigt! Nya köksmöbler blir det inga förän det blir hus. Bättre att köpa det då, man vet ju aldrig om köket är litet eller stort. :P

Igår var jag på bio också. Jag & Carro åkte iväg och tittade på Remember Me. Han från Twilight, Robert Pattinson, är med i den filmen. Riktigt bra spelat i den här filmen. Snyggare är han också. ;) Men vikket slut!!! Blev helt chockad. Jaja, rekommenderar den starkt. Om man tycker om riktig drama förstås. :P

Nu ska jag börja med middagen här så jag hinner äta innan jag ska iväg på intervjun. Idag står Chili Con Carne med ris & rivna morötter bredvid på listan. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0