Min älskade lille sjukling

Nu har jag bestämt mig för att ta tag i Lukas sjukdomar. Något måste vara tokigt med hans immunförsvar. Det är inte normalt att ett barn på under 2 år har haft mer än 7 magsjukor och minst 10-15 förkylningar. INGEN annan jag känner som har barn i Lukas ålder är sjuk så ofta som han är. Okej att dom har lite rinnade näsor och någon magsjuka / säsong. Men detta är ju löjligt. Han var liksom magsjuk för 2 veckor sedan. Så har fått en telefontid med vår BVC-sköterska kl 11.40. Jag hoppas att hon ska kunna sätta in en remiss till en barnläkare.

Nu ska jag fortsätta ta hand om plutt.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karen

Jag förstår fullständigt hur jobbigt det är! Jonathan var likadan i hans ålder. Jag tror att det första och andra året på dagis var han där typ en, max två dagar i veckan. Resten var han sjuk. De gjorde en utredning, som ledde fram till att han eventuellt hade förkylningsastma, men det var det enda. Det har växt bort idag. Ett STORT plus idag dock efter att han var sjuk så mycket när han var liten är att han kanske har max en förkylning per år nu för tiden. Han är ALDRIG sjuk.



Är du orolig så se till att de kollar upp det, men bli inte för nedslagen om de inte hittar någonting, det kommer bara att bli bättre ju äldre han blir.



Styrkekramar

2010-03-25 @ 14:15:49
Postat av: Madd1sh

Rätt ;) Men jag publicerar den inte än :)

2010-03-26 @ 11:34:08
URL: http://attlevatillsammans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0