Påskledigt

Lukas har varit på sånt underbart humör heeela dagen. Även på dagis sa fröknarna! :D Alltid kul att höra, annars så brukar han kunna bli rätt så sur och tvär rätt lätt. Men inte idag. Idag har det skrattats för fullt. Han har till och med skrattat åt sig själv. :P

I förmiddags hämtade jag mamma/mormor. Hon bjöd på en korv på Ok/Q8 innan vi åkte. Satt fint i kistan. :D Sen bar det av hemmåt igen, heeela den långa tråkiga vägen. Men det gick bra, då hade jag iaf någon att prata med. Vid 14.00 hämtade vi Lukas och for ut till Ikea. Så nu ska jag praktisera där i 2 veckor! För att lära mig alla rutiner och de olika arbetsområdena. Knäppt kanske ni tycker, eftersom jag redan jobbar där. Men jag gör detta för att lära mig så att dom ska kunna ringa in mig. Jag kan bara ett enda område nu. Chefen min tyckte det var en skitbra idé, så vi blev båda riktigt nöjda. :D Så nästa vecka och veckan efter det så kommer Lukas gå heltid på dagis. Blir nog bra. Kommer blir en omställning för oss båda, men det är så kort tid, så han klarar det nog. På Ikea köpte vi också en sänghimmel och lite handdukar till syster. Hon glömde att köpa det sist hon var där. Så nu trodde hon att hon hade allt till lilla bebisen. :)

Idag när jag skulle hämta Lukas på dagis så sa ena fröken till mig att Lukas hade snackat på med massa nya ord. Känns kul att höra. :) Men jag förstår att dom som inte träffar honom så ofta har lite svårt att förstå honom för han utelämnar den första eller de första bokstäverna i orden. Ex kudde blir "udde" och stänga blir "änga". Men bara vi förstår honom så. :P Och det gör vi, med råge. Han härmar precis allt man säger. Gullehjärtat. STOLT! <3 Mamma sa att när hon hade lekt med honom inne på hans rum så hade han sagt: "Mamma pappa binbin" och pekat ut mot vardagsrummet. "Binbin" är Tven har jag lärt mig. Hehe, lite roligt ord faktiskt. Inte likt någonstans. :P Men o andra sidan sa jag "blunk" till mjölk när jag var liten så. :D Så meningarna börjar komma här, sakta men säkert. Han tar det i sin egna lilla takt.

Imorron blir det full fart här hemma. Daniel har tagit pappaledigt imorron, så han är hemma också. Det gillas starkt. :) Jag & mamma ska tvätta lite fönster. Det behövs kan jag säga. Sen ska vi iväg en snabbis till Marieberg och kika lite. Ska försöka hinna dammsuga och tvätta lite golv också. På kvällen ska jag träffa några på Marieberg och ännu senare på kvällen, när Lukas har somnat, ska jag & Daniel iväg och mysa lite för oss själva. Men vi ska lägga Lukas först, det var min enda regel. Det är så mysigt med hans läggning, så därför vill jag att vi ska göra det själva. :)

Nää, nu ska jag titta färdigt på filmen här, sen ska jag gå och lägga mig så att jag orkar upp när Lukas vaknar aptidigt imorron bitti. :P

Daniel & Lukas - mina hjärtan. <3 Vad skulle jag göra utan er?

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha, Lukas var så himla söt när jag hämtade Felix igår. Dom höll på i sanden/snön brevid varandra. Så hamna Lukas på rumpan och började gnälla så en personal från vår avdelning (som var närmast) hjälpte honom snabbt upp. Då kom personal från er avdelning och sa "men Lukas, du kan ju själv" Då såg han bara så himla nöjd ut över att ha "lurat" den andra fröken =P

Gäller ju att utnyttja läget lixom, man får inte vara dum! Men han var verkligen på strålande humör, sötunge =D

2010-04-01 @ 06:53:50
URL: http://camilla.ahnell.se
Postat av: Carro

Åh så spännande med möte =) Tihi!

Inge nyfiken man blir då hehe!

2010-04-01 @ 07:52:58
URL: http://mammasbusar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0